Interdyscyplinarność i innowacje z POWER’owym wsparciem
Wydział Automatyki, Elektroniki i Informatyki wraz z Wydziałem Inżynierii Środowiska i Energetyki przy wsparciu Projektu POWER 3.5/II „Politechnika Śląska nowoczesnym europejskim uniwersytetem technicznym” współfinansowanego przez Unię Europejską, uruchamia na kierunku Automatyka i Robotyka innowacyjną, interdyscyplinarną specjalność Automatyka i Eksploatacja Inteligentnych Budynków.
Przed Studentami, którzy wybiorą tę specjalność, unikatowa szansa na zdobycie wiedzy i cennych umiejętności w zakresie jednego z najciekawszych i perspektywicznych zawodów przyszłości. W ofercie zajęć zostaną kompleksowo przedstawione zagadnienia eksploatacji, diagnostyki i automatyki energooszczędnych systemów technicznego wyposażenia budynków. Studenci zdobędą szczegółową wiedzę między innymi z zakresu programowania systemów automatyki oraz systemów i podsystemów nadzoru – BMS, certyfikacji budynków, gospodarki energetycznej budynków i odnawialnych źródeł energii, środowiska wewnętrznego budynków. Dla praktycznego wsparcia wiedzy specjalistycznej Studentów – powstaje nowoczesne laboratorium w hali technologicznej Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki.
Specjalność będzie obejmowała dwie specjalizacje, jedna zorientowana na zagadnienia związane z automatyką i sterowaniem systemów w budynkach, a druga na eksploatację inteligentnych budynków. Zajęcia będą prowadzone z wykorzystaniem innowacyjnych metod kształcenia, np. PBL, PLTL – „uczenie się poprzez współpracę w grupach”, wiedza ukryta w zadaniu. Przewidywane są zajęcia przy współudziale przedstawicieli przemysłu oraz wykładowców z zagranicy.
Studencie – nabór na specjalność już trwa, inteligentnie zaplanuj i zbuduj z nami swoją przyszłość!
POWER’ owe cele i założenia – co może zainteresować właśnie Ciebie?
Celem realizacji Projektu jest zapewnienie wysokiej jakości i efektywności kształcenia, a także podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym. Istotnym priorytetem jest dostosowanie kształcenia do potrzeb gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa.
Moduł Projektu w obszarze interesującym studentów zakłada doskonalenie programów kształcenia w oparciu o konsolidację wiedzy i umiejętności z orientacją na dostosowanie procesu kształcenia do aktualnych potrzeb otoczenia społecznego, gospodarczego i indywidualnych zdolności studentów.
Zakłada się, że uczestnikami Projektu będzie 2515 studentów, studiów I lub II stopnia studiów stacjonarnych, a ogółem wsparciem w zakresie kształcenia i realizacji staży zawodowych objętych zostanie 4245 studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych!
Nowości i doskonalenie – czyli jakość studiowania z POWER’em
W ramach interesujących innowacji, w projekcie zostaną:
- Uruchomione nowe kierunki studiów i specjalności
- Udoskonalone istniejące programy kształcenia w oparciu o diagnozę potrzeb społecznych, gospodarczych regionu i kraju
Już niebawem w ofercie Politechniki Śląskiej:
- Interdyscyplinarna specjalność: Automatyka i eksploatacja inteligentnych budynków
- Lingwistyka stosowana
- Udoskonalone programy kształcenia w zakresie automatyki, elektroniki
i informatyki - Udoskonalone programy kształcenia w zakresie transportu
- Udoskonalone programy kształcenia w zakresie inżynierii lądowej
- Udoskonalone programy kształcenia w zakresie zarządzania i inżynierii produkcji
- Udoskonalone programy kształcenia w zakresie inżynierii biomedycznej
- Udoskonalone programy kształcenia w zakresie inżynierii materiałowej
NOWOŚCI:
- Jeszcze lepsze programy kształcenia
- Udoskonalone w oparciu o wszechstronną diagnozę kierunki studiów
- Wyposażone w nowoczesny sprzęt laboratoria badawcze i stanowiska pracy
- Kierunki dostosowane do zmieniającego się rynku pracy i rozwoju technologicznego
- Wykłady zagranicznych ekspertów
- Zwiększenie potencjału w zakresie umiędzynarodowienia uczelni
Twoje studia to twój POWER
Co nas wyróżnia? Co nam daje POWER do kształcenia?
- Doskonałość naukowa
- Rozwój twoich pasji i możliwości w uczelni badawczej
- Elastyczność w zakresie dostosowania się do dynamicznie postępującego rozwoju technologicznego i społecznego
- Nowoczesne kształcenie
- Badania naukowe i innowacje
- Równość szans i brak dyskryminacji (osób niepełnosprawnych, o niskim statusie materialnym, obcokrajowców)
- Wolność nauczania
- Autonomia społeczności akademickiej
- Otwarte bazy zasobów edukacyjnych, zawierające materiały dydaktyczne
z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi